Należy pamiętać, że nowe klocki musimy sobie sprawić również wtedy, kiedy wymieniamy tarczę. Nawet jeżeli nasze klocki przejeździły ułamek tego, co przewidział dla nich producent, ich współpraca z nową tarczą może sprawiać problemy, ponieważ system po wymianie wymaga odpowiedniego dotarcia. Specjaliści zalecają, by wymieniać tarcze hamulcowe co dwie wymiany klocków i w ten sposób uniknąć problemów. Części zamienne do układu hamulcowego łatwo pozyskać i nie są drogie.Wymiana oleju w silniku. Take a look at 10 free no deposit spins
Mechanicy i specjaliści radzą, aby w autach, które są przede wszystkim eksploatowane w mieście, wymieniać olej częściej, co 10 – 12 tys. km przebiegu.
Zaleca się, aby w samochodach z instalacją gazową wymieniać olej co 10 tys. km przebiegu.
Co z samochodami, które nie są eksploatowane przez większą część roku i pokonują najwyżej kilkaset kilometrów, albo w ogóle nie jeżdżą? W takich autach należy dokonywać wymiany raz na rok.
Wyważanie kółJeżeli kupujecie auto używane, którego historia jest niepewna, warto wymienić rozrząd “na wszelki wypadek”. Jeśli nie da się określić w 100% momentu ostatniej zmiany (np. na podstawie książki serwisowej lub faktury), rozsądniej wydać pieniądze na wymianę rozrządu, niż na remont całego silnika. Co ważne — ocena stanu rozrządu nie jest możliwa na podstawie jego oględzin w serwisie. Pasek wyglądający na pierwszy rzut oka na dobry może w praktyce być już w końcowej fazie swojego żywota i tylko czyhać na moment, aż zrujnuje motor Waszego samochodu. Lepiej zapobiegać, niż leczyć, dlatego tak istotne jest pilnowanie terminów zalecanych przez producenta.
Złe wyważenie opon negatywnie wpływa na jazdę samochodem. Do najczęściej spotykanych skutków takiej jazdy należą:
szybsze zużycie się amortyzatorów, łożysk, drążków kierowniczych i opon,
pogorszona kierowalność pojazdu oraz wydłużona droga hamowania,
słabsza przyczepność,
obniżony komfort jazdy.
Najczęstsze objawy to:
drganie całego nadwozia oraz wrażenie zarzucania tyłu pojazdu przy ostrych zakrętach (niewyważenie tylnych kół),
drganie kierownicy (w przypadku niewyważenia przednich kół) – niekiedy znikają one wraz ze wzrostem prędkości,
nietypowe zużycie bieżnika,
charakterystyczny szum.
Widoczne pęknięcia i przetarcia, piszczenie paska w czasie pracy, pogorszenie ładowania akumulatora czy obniżenie sprawności pracy klimatyzacji – to objawy zużytego paska klinowego. Wymiana staje się koniecznością. Sama czynność wymiany nie należy jednak do najprostszych. Pasek, w zależności od modelu pojazdu, napędza wiele ważnych urządzeń m.in. sprężarkę klimatyzacji, pompę wspomagania układu kierowniczego, pompę układu chłodzącego czy alternator. Dlatego ważne jest, aby pasek zawsze był w dobrym stanie.Konserwacja podwozia
Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne nie jest możliwe do wykonania we własnym zakresie. Dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom, są w stanie zażegnać ten problem na dobre. Profesjonalna konserwacja profili zamkniętych i konserwacja podwozia wydłuża czas eksploatacji pojazdu, zmniejsza koszty serwisowania, poprawia bezpieczeństwo i wygląd samochodu.